כך תשמרו על מעטפת חיפוי האלומיניום לאורך שנים רבות

מבנה קבוצת ענק החדש
קבוצת ענק, המובילה בישראל בחיפויי מבנים כבר למעלה מ-40 שנים, ואשר מאחוריה ניצבים אלפי פרויקטים ומיליוני מטרים רבועים של חיפויי אלומיניום, נרתמת להסברה החשובה, מדוע חשוב לתחזק ולנקות את חיפוי המעטפת באופן תקופתי. מנכ"ל קבוצת ענק מאיר טוויק, משיב לנו על שאלות חשובות בנושא.
מבנה קבוצת ענק החדש

למה חשוב לשמור על תחזוקה וניקיון?

"לניקיון ותחזוקה נכונים ישנה השפעה ישירה על שמירת איכות הפחים והצבע לאורך שנים, בעיקר באקלים הים תיכוני בו אנו מצויים, אשר עשיר בלחות ובמליחות. חשוב להבין שבאקלים הים תיכוני התחזוקה והניקיון הכרחיים בכל אזור גיאוגרפי. כמובן שתופעת המליחות עוצמתית הרבה יותר במבנים המצויים בקרבה לים. מעבר לכך, כשם שאנחנו מקפידים לנקות תקופתית את החלונות ואת קירות המסך, בין אם מדובר בבנייני משרדים ובין אם מדובר בבנייני מגורים, חשוב והכרחי לנקות גם את מעטפת חיפוי האלומיניום. מלבד השמירה על איכות הפחים והצבע לאורך זמן, ישנה חשיבות גם לנראות".

באיזו תדירות מומלץ לבצע תחזוקה וניקיון?

"אנו נשענים על המלצות יצרן אירופאי מוביל וידוע, אשר ממנו אנו גם מייבאים את הפחים מחו"ל. אופי והיקף התחזוקה והניקיון של המעטפת, יהיו תלויים בסוג המעטפת ובמיקומה הגיאוגרפי, אולם, בהתאם להנחיות שהיצרן מפרסם, יש לנקות את מעטפת החיפוי לפחות פעמיים בשנה ובמבנים המצויים בקרבה לים אחת ל-3 חודשים".

ניקוי ותחזוקה רגילים

יש להשתמש במים וסבון בלבד, או בחומר ניקוי עדין מאוד ומים פושרים, במינון של 3/1 כוס לליטר מים. חשוב להשתמש במטלית רכה או בספוג, לשטוף בעדינות את המשטח על מנת לשחרר לכלוך, ולשטוף היטב בעזרת מים. בכדי למזער סימני פסים, יש לשטוף מלמטה למעלה. למניעת נקודת מים, יש לייבש היטב בעזרת ספוג תאית. יש להימנע משימוש בחומרי ניקוי שוחקים, מגבונים, או כל מכשיר ניקוי אחר העלול לפגום בציפוי המעטפת.

ניקוי שאריות אדמה קלה

על מנת לנקות את מעטפת האלומיניום משאריות קלות של אדמה, מומלץ בשלב ראשון להשתמש בלחץ מים עדין מכיוון מעלה לכיוון מטה. שימוש בנפח מים נמוך, בלחץ בינוני, יסייע להסיר ממעטפת האלומיניום עודף אבק, אדמה, מליחות ואדים. יש להשתמש בספוג רך או מטלית רכה, טבולים במים עם סבון ניקוי עדין. יש להפעיל לחץ אחיד בתנועה אופקית, ולאחר מכן בתנועה אנכית תוך כדי שטיפה במים נקיים. בבניינים בגובה נמוך, מומלץ לנקות מלמטה למעלה ולשטוף מלמעלה למטה. כאשר מתחילים לנקות את החלק העליון של המבנה, עלול לחלוף זמן רב עד שמנקים את החלק התחתון של המבנה, במקרה כזה, נוזלי הניקוי עלולים לזרום לחלקים התחתונים של במבנה, להתייבש ולהותיר כתמים. חשוב לבצע בדיקה מדגמית של הסבון העדין בשטח קטן של המעטפת טרם השימוש בו, זאת על מנת לוודא שאינו גורם לנזק. אין להשתמש בחומרי ניקוי מכל סוג, ויש לשים לב לא לשפשף באופן מוגזם או שוחק, אשר יכול לגרום לשינוי הברק של המעטפת. בסיום הניקוי יש להקפיד ולשטוף עם מים נקיים.

ניקוי אדמה כבדה, אבק ואדים

במקרה של ניקוי אדמה עבה וכבדה, ו/או הצטברות אבק ואדים, יש להשתמש בחומר ממיס קל, כגון אלכוהול, איזופרופיל, אתנול או N-הקסאן מדוללים עפ"י הוראות היצרן בלבד. ממיסים חזקים יותר עלולים לגרום לפגיעה בשכבת הציפוי של המעטפת. טרם השימוש בממיס, יש לבצע בדיקה מדגמית על שטח קטן, באזור נסתר. בסיום הניקוי יש לשטוף במים וסבון עדין ולאחר מכן לשטוף בהקדם האפשרי במים נקיים. אין להשתמש בחומרים שוחקים, חומצות, מסירי צבע, ממיסים אורגניים חזקים או כל חומר אחר אשר לא צוין בהוראות התחזוקה והניקוי."

איפה אפשר למצוא את המידע המלא?

קבוצת ענק מאפשרת נגישות מלאה למידע נרחב לכלל הציבור ולא רק ללקוחות החברה, מידע הכולל בין היתר גם את הוראות התחזוקה והניקיון של היצרן, בעברית ובאנגלית. המידע זמין באתר האינטרנט שלנו. נוסף לכך, מדובר בנושא מוכר וידוע הן לקבלנים וליזמים והן לחברות ניהול האחראיות על תחזוקת מבנים. בסופו של דבר, הבניין נמסר לדייריו ולכל מבנה נציגות או חברת ניהול שאחראים על התחזוקה השוטפת. לסיכום אציין כי הניקיון והתחזוקה השוטפת פשוטים ומבטיחים עמידות לשנים רבות".

בתמונה למעלה: מבנה ומפעל העיבוד של קבוצת ענק החדש ביבנה, שלל חיפויים מסוגים שונים, כולל חיפויי תלת ממד אשר יושמו באמצעות לוחות אטלבונד מתוצרת ELVAL [כדוגמת אלוקובונד], בעובי כולל של 4 מ"מ. 

לכתבה המלאה שפורסמה במגזין D+A Magazine (072) היכנסו לקישור https://issuu.com/dnamagaz/docs/d_a_72_book_issue או לחצו על התמונות מטה – הכתבה בעמוד 15

 

קבוצת ענק, המובילה בישראל בחיפויי מבנים כבר למעלה מ-40 שנים,
ואשר מאחוריה ניצבים אלפי פרויקטים ומיליוני מטרים רבועים של
חיפויי אלומיניום, נרתמת להסברה החשובה, מדוע חשוב לתחזק
ולנקות את חיפוי המעטפת באופן תקופתי.
מנכ"ל קבוצת ענק מאיר טוויק, משיב לנו על שאלות חשובות בנושא.

הרשמו לניוזלייטר שלנו

קבלו מאיתנו עדכונים בנוגע לכל מה שחדש

תוכן עניינים
מעוניינים במידע בנוגע לפרויקט חדש

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן