מה זה פייבר לייזר, לאיזה יישומים הוא משמש, ואיזה סוגי מתכות ניתן לעבד בו?

חיתוך באמצעות פייבר לייזר, נפוץ מאוד בשנים האחרונות, מאפשר חיתוך מגוון רחב של חומרים ברמת דיוק גבוהה מאוד - ללא מגע מכאני או מגע אדם, והוא מהווה כיום חלק מהותי בתחומי תעשייה רבים ומגוונים.

כל סוגי הלייזר, מתאפיינים בשלושה מרכיבים משותפים:

1. מקור עירור (מלשון "מעורר").
2. מדיום (החומר הפיזי שבו מתבצע תהליך הלייזירה – כאשר לכל לייזר ישנו סוג שונה).
3. תהודה.

מקור העירור משתמש בכוח החיצוני המסופק, על מנת להכניס את המדיום למצב נרגש. המצב הנרגש הזה של מדיום הלייזר, מתאפיין במהפך המאפשר למדיום להעצים את האור, כתוצאה מתהליך פיזי אשר קרוי "פליטה מעוררת" של קרינה, כפי שתואר לראשונה על ידי אלברט איינשטיין (LASER = הגברת האור על ידי פליטת קרינה מגורה).

   

בתמונה מימין: פייבר לייזר  |   בתמונה משמאל: לייזר בטכנולוגיית CO2

רשתות סיבים מתגברות בתוך הסיבים, פועלות כמראות סביב מדיום ההגברה ליצירת מהוד אופטי, שמצד אחד לוכד אנרגיה אופטית בתוך המהוד לצורך הגברה נוספת, אך גם מאפשר צימוד חוץ של חלק מסוים מהאנרגיה האופטית בכיוון אחד, באמצעות מראה שקופה חלקית. החלק המוצמד חוץ הזה של האנרגיה האופטית היא למעשה קרן הלייזר, אשר ניתן להשתמש בה למטרות שונות.
אחד היתרונות הבולטים של השימוש בלייזר, הוא בכך שפעולות החיתוך מתבצעות ללא מגע מכאני ו/או מגע אדם. מלבד האנרגיה אשר מוקרנת על גבי החומר, לא קיים חיכוך מכני ועל כן נגרמת פחות שחיקה של כלי החיתוך. נוסף לכך, היעדר החיכוך מאפשר תנועה חופשית יותר, ובכך היא מגדילה את הגמישות הגאומטרית של החיתוך. על פי רוב, קרן הלייזר צרה יותר מאשר כלים מכניים.

    

חיתוך FIBER לייזר באיכות שוויצרית - מכונה מתקדמת וחדישה מתוצרת Bystronic בטכנולוגיה המובילה בעולם.

 

פייבר (סיבים) לייזר, הוא סוג של לייזר המשתמש בטכנולוגית סיבים מיסודות אדמה נדירים, כגון ארביום, טוליום, איטרביום וכדומה, זאת בניגוד ללייזרים אחרים הקיימים בשוק, אשר מושתתים למשל על טכנולוגית דיסק או CO2. פייבר לייזר מאפשר יעילות מוחלטת, שליטה מדויקת במהירות ובכוח, באמצעות ניהול מדויק של אורך האלומה, משך הזמן, העוצמה, ותפוקת החום.
פייבר לייזר מהווה כיום חלק מהותי בתחומי תעשייה רבים ומגוונים כגון: תעופה וחלל, רכב, אלקטרוניקה, תכשיטים, רפואה, מוליכים למחצה, חיישנים ועוד, והוא מאפשר עיבוד למגוון רחב של חומרים כגון: מגוון רחב של סוגי מתכות (אלומיניום, מגולוון, נירוסטה, שחור, נחושת, פליז), עץ, פלסטיק ועוד.
לקבוצת ענק מפעל עיבוד מתקדם וחדשני, אשר מציע חיתוך בלייזר ברמת דיוק גבוהה במיוחד, באמצעות מכונה שוויצרית מתקדמת וחדישה מתוצרת Bystronic, הפועלת בטכנולוגיית פייבר ומבטיחה תוצאות מדהימות. שירותי החיתוך בלייזר של ענק, מאפשרים חיתוך מגוון רחב של מתכות, לרבות ברזל, נירוסטה, פליז, אלומיניום, נחושת, מגולוון ועוד, במידות רוחב של עד 2,000 מ"מ, ובמידות אורך של עד 4,000 מ"מ אורך (שולחן לייזר גדול במידות לא סטנדרטיות, המאפשר חיתוך במידות גדולות). למפעל העיבוד יכולת ייצור רחבה, לרבות פנלים למערכות בקרה, חיתוך אותיות, חריטת שלטים, חיתוך משרביות, חיתוך צורני לענפים שונים, תערוכות, מעצבים, אדריכלים ועוד. מפעל הייצור המתקדם של קבוצת ענק, מעניק תכנון וייצור מלא עד לקבלת מוצר מוגמר, תחת מגוון רחב של פעולות עיבוד נוספות כגון: חיתוך, ניקוב, כיפוף, חירוץ, עִרגול, ריתוך, הרכבות, הדבקות, צביעה, ייצור חיפויים מאלומיניום, אלוקובונד, מתכות שונות, לוחות HPL המתאימים לתנאי חוץ ועוד.
הרשמו לניוזלייטר שלנו

קבלו מאיתנו עדכונים בנוגע לכל מה שחדש

תוכן עניינים
מעוניינים במידע בנוגע לפרויקט חדש

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

Skip to content