כל מה שרציתם לדעת על חיפוי בלוחות HPL

לוחות HPL הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולאריים והם משמשים ליישומים רבים ומגוונים. האם הלוחות מתאימים לתנאי חוץ? באיזה עובי לוח מומלץ להשתמש? ומה באמת חשוב לדעת על החומר?
לוחות HPL מתוצרת TRESPA

 

מה זה HPL | PRODEMA | ALUMINUM 2mm, וממה הוא עשוי?

HPL – High Pressure Laminate, היא למעשה סוג של פורמייקה עבה, המורכבת מחומר רב שכבתי, אשר מכיל בתוכו שרפים תרמוסטטים וסיבי צלולוזה ספוגים בשרףמפוזרים באופן אחיד בלוח ולאחר מכן נכבשים בלחץ גבוה מאוד. יש לציין כי לוח ה-HPL אינו מכיל אסבסט, מתכות ורעלים.

 

 

חיפוי חוץ בלוחות TRESPA – METEON

 

האם לוחות HPL | PRODEMA | ALUMINUM 2mm  מתאימים לתנאי חוץ?

שכבת הציפוי החיצונית של לוח ה- HPL, עמידה בתנאי UV, מוספגת בשרף מלמין, אשר ידוע בעמידותו הרבה לשריטות, זאת מבלי לגרום לשינוי במרקם של השכבה החיצונית הדקורטיבית. HPL מצטיין בעמידות גבוהה לתנאי האקלים הקשים בישראל, לכימיקלים, לחומר ניקוי, לסביבה ימית, לרטיבות, והוא אף מאושר ע"י מכון התקנים הישראלי לעמידות בתקן אש 755.

 

 

למה משמשים לוחות HPL | PRODEMA | ALUMINUM 2mm?

לוח HPL, מתאים ליישומים אדריכליים רבים, שונים ומגוונים, כגון חיפויים של אלמנטים שונים, מחיצות, דלתות, ריהוט ועוד. השימוש הבולט מכולם, הוא חיפוי חיצוני ופנימי למבנים, בין היתר בשל עמידותו הגבוהה לרטיבות ולחות.

 

כיצד מחפים מבנה בלוחות HPL | PRODEMA | ALUMINUM 2mm?

חיפוי מבנים בלוחות HPL, מיושם בתלייה יבשה, על גבי קונסטרוקציית אלומיניום בעובי משולב של  2 מ"מ ו-4 מ"מ, אשר משמשת כתשתית למערכת התלייה וכן לפילוס אזורי החיפוי. השיטה מבוצעת בדומה לחיפוי אלומיניום ולחיפוי אלוקובונד. את הלוחות ניתן לחבר לתשתית האלומיניום במספר דרכים:

  1. באמצעות הדבקה – חשוב להשתמש בדבקים מתאימים וייעודיים. חשוב מאוד לנקות היטב את משטחי ההדבקה בהתאם להנחיות היצרן, זאת מאחר וגם מעט לכלוך עלול לגרום בעתיד להתנתקות הלוח, דבר שמהווה סכנה ממשית בחיפוי מבנים. בשיטה זו החסרונות הם שלאחר הצמדת הלוח לתשתית, לא ניתן יהיה לפרק את הלוח או לפלס אותו במידת הצורך.
  2. באמצעות מערכת תליה נסתרת מאלומיניום. החיסרון בשיטה זו היא העלות הגבוהה של האביזרים.
  3. באמצעות ניטים גלויים – זוהי השיטה הפופולרית ביותר, והיא מיושמת באמצעות חיבור הלוח לתשתית על ידי ניטים מאלומיניום. הניטים נצבעים בגוון לוח ה- HPL. שיטה זו מאפשרת פילוס מרבי, הרכבה מהירה, יעילה ונוחה, וכן פירוק קל ומהיר של הלוח במידת הצורך.

יש לציין כי הלוחות אינם מוצמדים זה לזה והם מותקנים עם מרווחים שווים, אשר יוצרים פוגות אופקיות ואנכיות. מרווח הפוגות המקובל נע בין 8 מ"מ ל-10 מ"מ.

מאחר והלוחות מוצמדים לתשתית של פרופיל אלומיניום, ניתן לראות במרווח הפוגה את הפרופיל, על כן, מומלץ לצבוע את הפרופיל בגוון שחור – זאת משום שגם דפנות עובי הלוח מיוצרים בגוון שחור.

התרחקות תשתית האלומיניום ממישור המבנה נעה בין 10 ל-12 ס"מ, והיא מאפשרת למעשה פילוס חדש לכל הסטיות הקיימות בכל מבנה. במבנים ישנים עשויה ההתרחקות לתרום גם להסתרת תשתיות קיימות, כגון צנרות, כבלים, תעלות וכדומה.

 

באיזה עובי לוח מומלץ להשתמש לחיפוי מבנים?

עובי הלוח המשמש לחיפוי חוץ ופנים הוא 6 מ"מ או 8 מ"מ. לחיפויי חוץ מומלץ להשתמש בלוחות בעובי 8 מ"מ, הן בשל החוזק והן בשל המראה המישורי והעדר עיוותים באזורי חיפוי שיושמו עם לוחות גדולים.

 

 

 

 

 

 

אפקט עץ טבעי מתוצרת TRESPA – METEON

אילו גוונים ומרקמים קיימים בלוחות HPL | PRODEMA | ALUMINUM 2mm ?

את לוחות ה-HPL ניתן המזמין בקשת רחבה של גוונים, אשר מתחלקים לכמה קטגריות: גוונים צבעוניים, גוונים מטאליים, מרקמים שונים, והקטגוריה אופנתית ביותר היא קטגוריית לוחות ה-HPL המגיעים בגווני עץ, אשר מעניקים למבנה חמימות ומשתלבים נפלא גם עם חיפוי אבן וגם עם חיפוי אלומיניום ואלוקובונד. במבנים רבים בהם מיושם חיפוי בלוחות HPL, נוטים האדריכלים לבחור בפרטי קצה מפחי אלומיניום 2 מ"מ בגימור PVDF (משקופים, ספי חלונות, דלתות ופינות המבנה).

 

 

 

 

 

מבנה ביוכימיה מכון וייצמן רחובות –  חיפוי HPL בגוון עץ, בפנים ובחוץ המבנה, אשר חלקם יושמו בסגמנטים מעוגלים.

מבנה קבוצת ענק החדש
מבנה קבוצת ענק החדש ביבנה – חיפוי HPL בגוון עץ "וונגה", בשילוב חיפוי אלוקובונד תלת ממדי

 

מומלץ לשטוף את הלוחות באמצעות מים וסבון עדין מתאים. במקרה קיצוני של לכלוך קשה, ניתן להשתמש בממיס אורגני ייעודי. יחיד עם זאת, חובה לקרוא את הנחיות יצרן הלוחות ולפעול אך ורק על פיהן.
מפעל הייצור של קבוצת ענק, מספק ללקוחות גם שירותי עיבוד של לוחות HPL באמצעות מכונות חירוץ CNC מתקדמות, המאפשרת חיתוך מדויק, חירוץ, חירור וכרסום, על פי דרישות הלקוח. המפעל מציע שרותי תכנון וייצור מלא במבחר מתכות וחומרים נוספים, עד לקבלת מוצר מוגמר, תחת מגוון רחב של פעולות עיבוד נוספות כגון חיתוך, ניקוב, כיפוף, חירוץ, עִרגול, ריתוך, הרכבות, הדבקות, צביעה, ייצור חיפויים מאלומיניום, אלוקובונד, מתכות שונות, לוחות HPL ועוד, הכל בהתאם לדרישת הלקוח. מפעל הייצור של קבוצת ענק מציע את המלאי הזמין הגדול ביותר בישראל לפחי אלומיניום 2 מ"מ בגימור PVDF ובגווני RAL רבים מתוצרת ELAVL, ומגוון חומרים נוספים כגון:
• פחי אלוקובונד בעובי 4 מ"מ בגימור PVDF, באישור מכון התקנים הישראלי ובגווני RAL שונים, מתוצרת ETALBOND.
• פחי אלומיניום טבעי MILL FINISH בעוביים ומידות שונות.
• תשתית אלומיניום לחיפוי מבנים בלוחות אלומיניום 2 מ"מ ואלוקובונד.
• פרופילים משוכים, פחים מגולוונים, ברגים, אנטי דראם, יריעות בידוד ועוד.
חברת ענק תעשיות מתכת וחיפוי מבנים מבית קבוצת ענק, היא החברה הוותיקה והמובילה בישראל לחיפוי מבנים כבר מעל ל- 40 שנים, במגוון מתכות וחומרים נוספים, מאחוריה ניצבים אלפי פרויקטים מפוארים ומיליוני מטרים רבועים של ייצור חיפויים בארץ ובעולם. ענק ביצעה פרויקטים רבים גם באמצעות לוחות HPL, לדוגמה: במבנה ביוכימיה במכון ויצמן רחובות, מלון דניאל הרצליה, מרכז הקניות B7 באר שבע, חלומות קריית אונו, מגדל הנציב נתניה, ומבנה קבוצת ענק החדש ביבנה. ניתן להתרשם מפרויקטים רבים נוספים באתר האינטרנט של החברה.
הרשמו לניוזלייטר שלנו

קבלו מאיתנו עדכונים בנוגע לכל מה שחדש

תוכן עניינים
מעוניינים במידע בנוגע לפרויקט חדש

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

Skip to content